דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצחיק אותי לשמוע שדגים בים צמאים 

מאת    [ 16/11/2009 ]

מילים במאמר: 1028   [ נצפה 2377 פעמים ]

אני רוצה לשוחח איתכם על המשפט המופלא של מיסטיקן הודי בשם קאביר : מצחיק אותי לשמוע שדגים בים צמאים. השפע מסביבנו, המתנות מתדפקות על דלתנו...ומה קורה לנו? מדוע רובינו עדיין בתודעת מחסור?

לא ניתן לחיות חיים שלמים מוצלחים ומשמעותיים מבלי להיות אדם מצליח ומשמעותי.  איש אינו יכול להתעלות לגובה המקסימלי האפשרי מבחינת התפתחות הכשרון או הנשמה אלא אם יש לו את ההנעה להצליח. הפחד מהפסד, מוויתור על הרגל, משחרור הקיים, מביא להפסדים חוזרים ונישנים. אלו גוררים תבוסתנות שגורמת לאדם לחפש אתגר כדי למנוע הפסד במקום להצליח. אף אדם לא נותר בינוני או ניכשל כי יש מחסור בהצלחה .הוא נשאר ככזה בגלל אמונותיו המקבעות ונחישותו המעורפלת. הצלחה בגימטריה היא 3 מספר שהוא  בסיס הבריאה. המספר מתיר את הדואליות כמו זכר/נקבה, שמיים/ארץ, היגיון/יצירתיות, מחסור/שפע, חלש/חזק ועוד, שיצרה קונפליקטים רבים בחיינו ומאפשר השגת שלם משמעותי ועוצמתי.

מטרת החיים היא התפתחות אל עבר ממד גבוה יותר (אוטופואיזיס),  ולכל יצור חי יש זכות בלתי ניתנת להעברה להתפתח ככל יכולתו.  זכות החיים של האדם פירושה הזכות להשתמש באופן חופשי ובלתי מוגבל בכל פוטנציאל העושר הקיים בו; פיסי, שכלי,  רוחני. זו זכות הטמונה במי שאנחנו. או במילים אחרות, זו הזכות של אדם להיות מצליח ולא להסתפק במועט.  אדם מצליח הוא זה שלא בהכרח עושה כסף, אלא זה שבבעלותו כל מה שהוא רוצה כדי לחיות את כל החיים להם הוא מסוגל. הצלחה בחיים לכן פירושה תנועה הרמונית אל עבר הוויה עוצמתית יותר שלך. פירושה החירות להיות, לעשות ולהפוך למה שאתה רוצה להיות.  זו בעצם מנהיגות אהבה-אור-עוצמה שאיננה קשורה לתכונות או ליכולות, אלא לרצון, לגישה לעצמך, לאחר, לסביבה. כל מה שהאדם משיג בתפיסה זו, הוא 10. הצעידה בנתיב ה- 10 משמעה שאין יותר הצלחתי/נכשלתי, אין יותר ציפיות והשוואות, אלא תנועה של גל המאפשרת השגת הנקודה הבאה.

 השאיפה להצליח היא לאמיתו של דבר שאיפה לחיים מלאים, משמעותיים ושופעים יותר - ושאיפה זו ראויה לשבח.  אדם שאינו משתוקק לחיות חיי שפע אינו נורמלי,  וכך אדם שאינו משתוקק לכסף במידה שתאפשר לו לרכוש כל מה שהוא רוצה,  אינו נורמלי .לא צודק ואף לא אצילי לחיות רק למען הנשמה ולהתכחש לשכל או לגוף,  ולא נכון לחיות רק למען האינטלקט ולהתכחש לגוף או לנשמה .כולנו מכירים את ההשלכות מעוררות הסלידה של חיים שמתמקדים בגוף בלבד תוך התעלמות מהשכל והנשמה,  וברור לנו שחיים אמיתיים פירושם ביטוי מלא של מה שהאדם מסוגל לבטא באמצעות הגוף,  השכל והנשמה.  השאיפה אינה אלא אפשרות שמבקשת לעצמה מימוש או פונקציה שמבקשת להתבצע .לכן, כדי לחיות באופן מלא ולהיות ראוי להצלחה ולשפע, עליך לאחד בין גוף - שכל - נשמה ולממשם בכאן ועכשיו בחומר. מכאן שהזנחת הרצון להצליח פירושה בגידה בחובתך לעצמך,  לאלוהים ולאנושות,  כי לא ניתן לשרת טוב יותר את האלוהים או את האנושות אלא על ידי מיצוי מירבי של עצמך .

 לאף אחד אין מונופול על ההצלחה.  להצלחה ישנם מספר חוקים. וכל מי שילמד חוקים אלה יציית להם, יוכל  להצליח .הצלחה נובעת כתוצאה מעשייה של דברים בדרך מסוימת, בעוד אלה שאינם פועלים בדרך מסוימת,  גם אם יעבדו קשה מאד ויהיו מוכשרים ביותר,  יישארו בינוניים או יכשלו במימוש מאוויהם. קיים חוק בטבע לפיו סיבות דומות מביאות לתוצאות דומות לפיכך, כל אדם שילמד לפעול בדרך מסוימת יצליח באופן ודאי .כי הצלחה אינה תלויה בסביבה,  כי  אילו היה הדבר כך כל האנשים בסביבה מסוימת היו מתעשרים.  ההצלחה היא תוצאה של פעולה בדרך מסוימת. דרך זו אינה קשורה כלל למידת הכישרון, כי ישנם אנשים רבים מוכשרים מאד  שבכל זאת נותרו בלתי מסופקים, בעוד אחרים מוכשרים הרבה פחות הצליחו .

 אם הצלחה היא תוצאה של פעולה בדרך מסוימת,  ואם סיבות דומות מביאות תמיד לתוצאות דומות (חוק דומה מושך דומה),  אזי כל אדם שיכול לפעול באותה דרך יכול להצליח.  ההצלחה קשורה לדרך בה אתה נמצא ביחסים. אף מערכת, אדם, שוק, מצב, לא יכולים לחסום אותך מלהשיג הצלחה. הם שם כדי לחדד את תבונתך ולגרום לך לקבל החלטות מודעות.

 השפע בכל תחום קיים סביבך. הוא בא לידי ביטוי כחומר נטול צורה, לכן הוא נחשב לחומר חכם, כי זהו חומר חושב.   כל מה שקיים בעולם נוצר ממחשבה שהפעילה את החומר הראשוני ממנו נוצרים כל הדברים.  כאשר הצורות הישנות מתפוגגות,  נוצרות ללא הרף צורות חדשות שמקורן אחד .אין הגבלה על כמות החומר נטול הצורה. הטבע הנו מאגר בלתי נדלה של הצלחה. המין האנושי בכללותו תמיד יהיה מצליח מאד,  ואם ישנם בני אדם בינוניים או ניכשלים,  הדבר נובע מכך שהם אינם פועלים באותה דרך מסוימת שגורמת לאדם להצליח .

 הדחף הטבעי והמושרש של החיים הוא לחיות יותר (התפיסה האוטופואטית).  טבעה של התבונה להרחיב את עצמה. וטבעה של ההכרה לבקש להרחיב את גבולותיה ולמצוא ביטוי מלא יותר.  יקום אינו אלא נוכחות עצומה וחיונית והוא נע תמיד ובאופן טבעי לקראת חיים נוספים ולקראת תפקוד מלא יותר. הטבע נוצר לשם התפתחות החיים,  והדחף המניע שלו הוא העצמת החיים.  עקב כך,  כל מי שיכול לשרת את החיים ייהנה משפע. לא ייתכן מחסור אלא אם כן אלוהים יסתור את עצמו וירוקן מתוכן  את עבודתו שלו.

 עליך להיפטר משרידי המחשבה הישנה שקיים כוח שרצונו להכשיל אותך. הישות החכמה שהיא הכול,  נמצאת בכל ותשוקתה המולדת והטבעית היא בהעצמת חייו של כל יצור תבוני חי.  כל יצור חי חייב לבקש תמיד להרחיב את חייו,  כי החיים בעצם קיומם חייבים להעצים את עצמם, בדיוק כמו זרע שנופל לאדמה, נכנס לפעולה ובכך מייצר מאות זרעים נוספים.  זהו תהליך שגדל להצליח. גם התבונה האנושית  כפופה לאותו צורך בהתרחבות. כל מחשבה שאנו חושבים, גורמת לנו להזדקק למחשבה נוספת.  כל עובדה שאנו לומדים גורמת לנו ללמוד עובדה נוספת.  הידע מתעצם ללא הרף. אנחנו כפופים לדחף של החיים לבקש לעצמם ביטוי,  והדבר מניע אותנו לרצות לדעת יותר ,לעשות יותר, ולהיות יותר .כדי לדעת יותר, לעשות יותר  ולהיות יותר,  עלינו להצטייד ביותר.  

 השאיפה להצליח היא היכולת לבקש מימוש גדול יותר של החיים.  כל שאיפה אינה אלא מאמץ של היכולות שטרם מומשו להיכנס לפעולה.  הדבר שמעורר את השאיפה הוא הכוח שמבקש לבוא לידי ביטוי.  הדחף שגורם לך לרצות להצליח יותר זהה לדחף שגורם לצמח לפרוח. אלה הם החיים שמבקשים ביטוי ממשי ומלא יותר .החומר החי חייב להיות כפוף לחוק הטבעי של כל צורות החיים.  התשוקה לחיות מחלחלת לתוכו וגורמת לו לחוש צורך לברוא דברים. וחומר זה מבקש לחיות יותר דרכך ובאמצעותך .

 

 

מזמינה אתכם אל האתר המחודש שלנו: www.heheye.org  ולהיצטרף לקורס מנהיגות אור 16 המתמקד בזכות להיות מאושר, מצליח, אוהב ואהוב, או לקורס CCO 5 המלמד אותנו לחשוב אחרת על ארגונים, מנהיגות, הצלחה ומרחבי שותפות בעבודה.  מוזמנים להגיב ולשאול שאלות: bracha.tayir@barak.net.il

 

 

ד"ר ברכה קליין תאיר, מנחה, יועצת ארגונית ובעלת מרכז "אהיה" להתפתחות רוחנית.
http://www.heheye.org

לקבלת מאמרים, ניוזלטר המציג טיפים וכלים, והזמנה למפגשי למידה חודשיים של "בית מדרש אהיה", כולם ללא תשלום, אנא מלאו את פרטיכם:
.http://heheye.org/cust_reg_short.php



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב